Aquí la opinión de uno de los participantes. En inglés, claro.
http://smashboards.com/threads/raykzs-smash-4-impressions-come-and-ask-doubts.357850/[/]
A ver...: (paso de traducir los objetos y escenarios)
-Puedes "matar" a los ayudantes con tus ataques.
-El Stick C ahora carga el Smash (los del boton A)
-Mario como personaje es casi igual, ninguno de sus ataques ha cambiado.
-Link es mucho mas rápido que en el Brawl (¡menos mal!), su nuevo dash attack es mucho mejor (no sé como traducir eso), su B^ tiene un rango mayor por lo que tiene mejor movimiento de recuperacion. Su A+abajo en el aire es menos pesado y tiene menos lag y que con ese ataque intentó el L Cancel que lo deja con menos lag que en anteriores juegos. A^ tiene nueva animación y es más rapido.
-Samus no ha podido probarla, pero parece que ahora es más rápida.
-DK solo lo usó una vez así que no puede contar mucho de él, tiene un nuevo B+abajo en el aire, que parece como un golpe meteórico/spike. DK tiene un nuevo Dash attack, que es mucho más rápido que su antiguo Dash attack y tiene tambien mayor rango de ataque. Parece que flojea de rango de ataque en muchos de sus movimientos.
-Zelda tiene un Guardia Fantasma (no sé si es un ataque o que es lo que es) que tiene un gran rango de ataque y que ataca a quien se acerque al rango de ataque de su espada, pero la mayor parte de los golpes lo destruyen, así que los personajes que usan proyectiles lo destruirán rapidamente.
(Me comí con patatas esto del Zelda, si alguien lo traduce...
)
It comes out very fast but since its charged your opponent will know its coming and either dodge it or destroy it. If on the other hand you don't charge it then it probably won't reach anywhere. Zelda still has all of her moves and they work exactly as they did in Melee/Brawl. She still has her super heels sweepspot on her aerials and it feels even better than before to land. Some players will be happy to know the game doesn't freeze anymore when you land an electric sweepspot (Meaning your opponent doesn't get free seconds to DI). Up-Smash killed Mario at 90% in the Boxing Ring. Heel seems stronger than Brawl although probably less so than Melee.
-Bowser parece mas rápido en general. La mayoria de sus ataques tienen nuevas animaciones, pero parecen ser lo mismo. Bowser de esta forma parece un nuevo personaje pero usarlo parece que sientas que juegas con el antiguo bowser. No ha podido usarlo mucho asi que no puede decir mas de él.
Little Mac parece muchisimo menos poderoso de como se mostró en el trailer. Su movimiento de recuperación is horrible, HORRIBLE, peor que el de Falco en Melee. (lol)
Su B> puede ser usado como movimiento de recuperacion pero es como el B> de Marth que no ayuda mucho a subir al escenario.
Sus Special cambian y pierde todo el rango que tenian. (¿?), sus golpes aereos son lentos y sin rango de ataque. Él golpea muy duro en el suelo pero el problema es que en un FFA(WTF?? que es esto?) someone is bound to hit you while you are fighting someone else and being hit means going into the air which means being screwed.
Su mecánica funciona con el daño. (lo de las flechas) Tiene 10 flechas, y cada flecha se rellena segun el % daño que vaya recibiendo/dando, pero se resetea a 0 si mueres. Si no golpeas a tu oponente, cuando tengas un daño de 80-95%
tendrás la barra de KO llena para repartir. , mueres de un golpe. (pinta a basura esto)(Me dió flojera traducir y resumir todo esto xDD, que alguien me ayude)
What this means is that if someone is totally flooring you, you will basically get 1 chance for a comeback. On the other hand when playing an even match you will be getting this 1 hit KO around the 50-60% mark which means your opponent will also be around that % and getting a hard to land 1 hit KO move isn't that big of a deal. The other scenario is a Little Mac devastating an opponent and basically getting an extra free KO, but if you can deal more than 150-190% damage on a single stock while taking minimal damage then I don't think a simple 1 hit KO is much of a big deal.
-Greninja
Greninja moves fast. He runs fast, he "flies" fast, he fast falls really fast. Some of his moves feel laggier than they look. Basically it would seem as if the end lag is less than what it actually is. Now that doesn't mean Greninja is slow, its just he feels slower than you expect. His Up-B is weird, it works like Pikachu's but many people had problems guiding it. His Shuriken cannot be held at all. It releases intantly on full charge. His Down-B is substitute, it works exactly as a counter but you can "sort of" direction where Greninja comes from. I say sort of because I have no idea if you can actually tell Greninja where to come from or if its just random, but he does it from different directions everytime. The substitute actually stays in the stage! Like for a ridiculous amount of time. It stayed for so long the Greninja actually died came back and the substitute ONLY left because someone kicked it out of the stage with a dash attack. It doesn't seem like it has a hit box, so it works like a waddle dee that doesn't jump basically.
Greninjas Side-B is very interesting. Its the first ability I know that does not activate on press but instead activates on release. How so? Well when you press side-B Greninja starts "charging" the side-B, but he doesn't actually show it. The opponent sees nothing, knows nothing. While charging Greninja looks exactly as he looks if he wasn't charging it, Greninja can also move, run, jump, everything BUT attack or shield. Once Greninja releases the B button he will perform the side-B. Greninja has a slight moment to input the direction he wants the side-B to travel. The distance Greninja travels depends on how long he charged the ability.