Autor Tema: 3DS se esta logrando hackear  (Leído 688 veces)

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Pichi

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3DS se esta logrando hackear
« en: 20 de Enero de 2014, 08:19:06 am »


El chaval comentó lo siguiente:

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this video basically showcases what's possible now that i can edit channels; namely it gives us the ability to run homebrew in a nice self contained way and interface with NATIVE_FIRM in the same way as any commercial game would. this means we can use services for pretty much everything, from FS access to using the GPU, not to mention home menu integration (return to home menu in game etc.).
now of course we're still a long way's off actually understanding how each of these services works. but ! a lot of them are already documented on 3Dbrew (thanks to the extraordinary work of people like yellows8 and neimod), and it's already possible to do a bunch of stuff. that's why i started ctrulib, which provides a simple codebase to interface with NATIVE_FIRM.
the code for ctrulib is available here : X(no pongo link sin la autorización de los mods, no me la voy a jugar por si acaso xD) ; it's little more than a stub at the moment, i will be working on improving it in the coming weeks.

to try this out, i made a (very) quick and (very) dirty port of yeti3D by Derek Evans, which i named yeti3DS for obvious reasons. it's a 100% software engine so we're not using the GPU, but it runs pretty well. in this video, i show it supporting touch/circle pad input as well as actual 3D output. (you can't really see that on the video of course but i swear it's there)

the code for yeti3DS is available here : X(no pongo links hasta tener permiso xD)

special thanks to yellows8, normmatt, ichfly, plutoo, wintermute and derek evans.

Traducción para los vagos xD:

Este vídeo muestra básicamente lo que es posible ahora que puedo editar los canales, es decir, nos da la posibilidad de ejecutar homebrew de una manera independiente y con una interfaz agradable con NATIVE_FIRM de la misma manera que cualquier juego comercial haría. esto significa que podemos utilizar los servicios para casi todo, desde el acceso a FS utilizando la GPU, por no hablar de la integración del menú de inicio (volver al menú de inicio en el juego, etc.)

Ahora, por supuesto, estamos todavía en un largo camino,[...] Ya es posible hacer un montón de cosas. Es por eso que empecé ctrulib, que proporciona una base de códigos sencilla para interactuar con NATIVE_FIRM.

El código para ctrulib está disponible aquí: X(lo dicho antes xD) , es poco más que un trozo de lo que será, voy a estar trabajando en mejorarlo las próximas semanas. Yeti3D por Derek Evans , que nombré yeti3DS por razones obvias. Es un motor de software al 100%, por lo que no estamos usando la GPU, [...]



Lo he traducido lo mejor que me ha sido posible, no pidáis peras al olmo :ph43r: